ÅRET 2020

Vi inledde 2020 som ett UF-företag, och avslutar det som ett expansivt aktiebolag. Vår verksamhet har expanderat, vi vässar ständigt våra kunskaper och bygger upp en stabil portfölj, samtidigt som vi fortsätter göra väldigt mycket investeringar för att kunna leverera bättre resultat för våra kunder.

Snabblänkar

ÅRETS HÖJDPUNKTER

UF BLEV TILL AB

I maj registrerade vi Nilsson & Giertz Media AB, och blev därmed ett aktiebolag. UF-eran var över. Vi började även att driva företaget på heltid i mitten av juli, vilken möjliggjorde arbetet för fortsatt expantion.

INVESTERINGAR FÖR BÄTTRE RESULTAT

Under 2020 investerade motsvarande 35% av vår omsättning i hård- & mjukvara för att kunna leverera bättre resultat. Detta innefattar saker såsom drönare, kamera, belysning, samt mjukvara och utbildningar.

ANTAGNA TILL H5 BUSINESS

I augusti 2020 blev vi antagna till HighFive Business Incubator i Halmstad. Här erbjuds vi affärsutveckling för att uppnå vår ansedda tillväxtpotential.

Under UF-året, slipades vår affärsmodell till det den är idag, vilket även gjort oss unika jämfört med hur våra konkurrenter jobbar. De viktigaste punkterna i vår affärsmodell har under året blivit:

1. Långsiktighet

Långsiktiga sammarbeten, för att vi ska lära oss mer om företaget vi jobbar med, och därav kunna ge bättre förslag på content, innehåll till företagsfilmer, marketing funnels etc. Vi kan alltså föreslå en lösning på företagets problem, istället för att de ska efterfråga det som dem själva tror är lösningen.

2. Helhetslösningar

Precis som en marknadsföringsavdelning, finns vi till för att avlasta företaget och bidra med kompetens. Bara i enskilda samarbeten har vi jobbat med alltifrån webb, sociala medier, foto/film och enkäter.

3. Ansvarstagande & kreativitet

En viktigt del av vårt långsiktiga tankesätt, är att alltid ta mycket ansvar och hela tiden bidra med ett kreativt tankesätt. Vi skapar och laddar upp innehåll, utan att det tar av er tid.

Sista halvåret som UF-företag

Q1, Q2

Påhlsson Fastigheter, Lagafors & Spitze

Första halvåret spenderade vi på att fortsätta med de kundarbeten vi påbörjat under hösten. I februari lanserade vi Spitzes nya hemsida, i mars tog vi över driften av Lagafors sociala medier, och i februari inledde vi ett samarbete med Påhlsson Fastigheter där vi tog fram en ny webbplats till fastighetsaktören.

Inflytt på Trade Center, heltidssatsning

Q3

AB Gunnohus, Guldkvällen 2020, RM Mekatronik

Ett inledningsvis minskat kundflöde under Q3, på grund av de rådande semestertiderna, gav oss en möjlighet att spendera mycket tid på att utveckla vår egen hemsida, samt att slutföra en mängd utbildningar för att ytterligare vässa våra kunskaper. Under juli månad fick vi kontakt med High Five i Halmstad, som jobbar med att utveckla nya företag med tillväxtpotential. I slutet av augusti blev vi antagna till deras inkubationsprogram, vilket medförde en flytt till deras kontorslokaler samt kontinuerlig affärsutveckling för att möjliggöra en fortsatt expansion av vår verksamhet.

I september inledde vi även ett långsiktigt samarbete med RM Mekatronik, samt lanserade nya gunnohus.se, en ny webbplats till Laholms stora fastighetsaktör fylld med nya bilder som vi hade möjlighet att bidra med. 

“Jag tycker om att vara lokal, dessa unga o driftiga killar visade ett brinnande intresse för vad de gör, där av fick de mitt fulla förtroende att göra om våran hemsida. Utfallet blev över förväntan, Tack.

Kan varmt rekommendera Axel & Martin.”

Mathias Nilsson

VD, AB Gunnohus

En händelserik månad med spännande pipeline

Q4

RM Mekatronik, Lagafors, Schroders, Klädkammar’n

Under Q4 hamnade stort fokus på långsiktighet. Många kundmöten som vi hoppas ska leda till långsiktiga samarbeten och därav större framgång för dessa kunder. Majoriteten av dessa är kvar i planeringsstadiet, men utöver dessa hann vi färdigställa en mängd andra projekt.

När det kommer till webb-arbeten lanserade vi under november respektive december kladkammarn.nu samt rmmekatronik.se. Två väldigt olika företag, en klädbutik och ett industriföretag. Utöver webbplatsen producerade vi en kortare introfilm till RM Mekatronik.

Filmmässigt fick vi även möjligheten att ta del av en mängd spännande projekt. Fondbolaget Schroders ville presentera sin fond “Global Disruption” för sina svenska kunder, vi antog uppdraget och klippte ihop kortfilmen som ni kan se ovan.

Lagafors, vars sociala medier vi administrerar, ville på ett pedagogiskt sätt presentera sitt loggningssystem, LTS, för sina kunder och distributörer. Vi satte oss ned tillsammans med Martin Johansson och spelade in följande system-film.

Ett annorlunda första år

SAMMANFATTNING

Klipp-bild

2020 har för många varit ett märkligt år på många sätt och vis. Att under i princip hela sitt första år som företag arbeta under dessa förutsättningar har inneburit att vi inte kunnat träffa vissa kunder på annat sätt än digitalt. Givetvis väldigt tråkigt, men vi hoppas att vi snart igen kommer få träffa våra kunder som “vanligt”, då det givetvis även är viktigt för oss att få en äkta inblick i kundernas verksamhet.

Avslutningsvis vill vi tacka alla våra kunder och sammarbetspartners. Stort tack till alla er som under året givit oss förtroende, och som valt att satsa mer digitalt. Det har varit fantastiskt roligt att få vara en del av era marknadsföringsprojekt och hjälpa era affärsidéer att blomstra!

God jul, och gott nytt år.

Axel Nilsson & Martin Giertz

Hem

Låt oss samarbeta

Boka in ett möte för att ta reda på mer kring hur ditt företag kan växa i en digital era. Vi kan både B2B & B2C.